Umjetnost zagovaranja i uključivanja građana u javne kampanje kroz praktične primjere i kreativne alate – održan trening za organizacije civilnog društva

Tuzla je 15. i 16. aprila 2025. godine bila domaćin dvodnevnog treninga pod nazivom „Put do promjene u zajednici: Umjetnost zagovaranja i uključivanja građana u javne kampanje“. Trening je posvećen jačanju kapaciteta organizacija civilnog društva za javno zagovaranje a organizovan je u sklopu EU Resursnog centra.

Fokus treninga je bio na problemima građana u lokalnim zajednicama, postaviti jasne i ostvarive ciljeve te prepoznati ključne mete i saveznike. Učesnici su analizirali strategije i taktike koje omogućavaju da se poruke i ključni zahtjevi uspješno prenesu donosiocima odluka, medijima i široj javnosti.

“Trening je bio izuzetno edukativan i predstavlja odličnu pripremu za buduće projekte i zagovaračke inicijative koje će moja matična organizacija provoditi u lokalnoj zajednici u narednom periodu”, naveo je Selmir Smajić iz Udruženja mladih “Centar omladinskog razvoja” Lukavac.

“Trening o umjetnosti zagovaranja pružio nam je, kroz relevantne primjere, znanja o korisnim alatima i metodama zagovaračkih kampanja koje nama i našim organizacijama pomažu u predstavljanju stavova i potreba naših zajednica”, izjavila je Lejla Krišćo, iz neformalne grupa građana MOSAIC.

Kroz konkretne primjere iz prakse kao i inspirativne priče aktivista i predstavnika Karton revolucije, Omladinskog resursnog centra Tuzla kao i Udruženja mladih “Trik” Kalesija, 20 učesnika je imalo priliku saznati kako izgleda realizacija jedne javne zagovaračke kampanje te koji konvencionalni i nekonvencionalni alati doprinose ostvarenju ciljeva. Ilustrativno je prikazan put jedne kampanje od inicijalne ideje i formiranja poruka, preko pravnih i zagovaračkih koraka sve do javnih akcija i komunikacije s javnosti.

“Meni lično je trening omogućio da dobijem detaljniji uvid u elemente i konvencionalne i nekonvencionalne metode kreiranja kampanja na različite teme. Svakodnevno smo suočeni sa problemima koji pogađaju naše društvo, lokalne zajednice i nas lično, na koje ne smijemo ostati ravnodušni. Međutim, često ne znamo i nismo osposobljeni da reagujemo, a pogotovo da motiviramo ljude oko nas da se pokrenu.  Hvala trenerima koji su na vrlo jasan način prikazali da je najvažnija spremnost, upornost i kreativnost da adresiramo neke probleme i ne ostanemo nijemi. Ovakve radionice sigurno pokreću i osnažuju”, navela je Nataša Tandir iz CARE Balkans. 

“Trening je bio izuzetno intenzivan, zanimljiv i pružio je priliku za usvajanje novih znanja/vještina u kreiranju javnih kampanja. Imali smo priliku čuti konkretna iskustva od troje panelista koji su nosioci mnogih uspješnih javnih kampanja, a kroz praktičan rad u grupama prošli smo kroz sve elemente i faze izrade javne kampanje na dva konkretna primjera”, rekao je Miralem Kikić, iz BZK “Preporod”, gradsko društvo Doboj.

Praktična znanja su učesnici stekli tokom grupnog rada kada su razvijali sopstvene mini kampanje: definisali probleme, ciljeve, ciljne grupe, planirane aktivnosti i poruke. Poseban naglasak stavljen je na važnost pravovremene i strateške komunikacije u procesu zagovaranja.

“Trening je ispunio sva moja očekivanja i želje za novim saznanjima u području zagovaranja i kreiranja kampanja. Uvidjela sam šta mi može poslužiti u radu sa populacijom djece i mladih sa kojima radim, kako kreirati upečatljivu i vidjljivu kampanju, kao i dobre primjere iz prakse ljudi koji su odradili zaista dobre kampanje”, istakla je Mirela Korlatović, iz Centra za djecu sa višestrukim smetnjama “Koraci nade”.

“Trening je, prije svega, bio maksimalno inspirativan i motivirajući. Iskustvo edukatora, metode rada i sama energija koju u sebi nose pomogle su mi da shvatim šta su to bitne komponente i koji su to načini javnog zagovaranja”, kazala je Alma Ljubica Kovačević iz Udruženja za etički tretman čovjeka i životinja “Mi smo dio rješenja”.

Ovim treningom je pokazano da je javno zagovaranje ključan alat u rukama građana i organizacija te da može pokrenuti konkretne promjene u zajednici kada je dobro isplanirano i vođeno. Dodatno, EU Resursni centar će pružiti podršku svim organizacijama koje će pokrenuti javne zagovaračke kampanje za rješavanje problema u svojim lokalnim zajednicama.

Podsjećamo, 22. i 23. aprila se u Mostaru održava trening na istu temu. Ukoliko se još uvijek niste prijavili, sada je sjajna prilika da to učinite putem linka za prijavu.

Podijeli na:

Budimo u kontaktu

Ukoliko imate pitanje ili su vam potrebne dodatne informacije tim EU resurs je tu za vas.

Preskoči na sadržaj